როგორ შევარჩიოთ ჰანტელები და გავხადოთ ვარჯიში მეტად ეფექტური

სპორტული ინვენტარის  მაღაზიები  დღითიდღე ფართოვდება და ისეთი უბრალო შენაძენიც კი, როგორიცაა ჰანტელები, მაქსიმალურად გონივრულად უნდა შეარჩიოთ.

კითხვას: თუ როგორ უნდა შევარჩიოთ ჰანტელები , ხშირად სვამენ ის  ადამიანები, რომლებიც პირველ ნაბიჯს დგამენ სპორტისა და ვარჯიშისკენ. ამ საკითხზე რამდენიმე რჩევის მიღების შემდეგ, ვფიქრობთ, კონკრეტულად თქვენი საჭიროებისთვის განკუთვნილი ჰანტელების ყიდვა პრობლემური საკითხი აღარ იქნება.

ჰანტელები ფასი

პირველ რიგში,  ყურადღება  უნდა მიაქციოთ  ანტელების ტიპებს, მათ მექანიზმებს, წარმოების მასალას, მწარმოებელსა და ფასების კატეგორიას. შერჩევისას, ასევე გასათვალისწინებელია ის ფაქტორი, თუ სად აპირებთ მათ გამოყენებას - სავარჯიშო დარბაზში თუ სახლში? როგორი ტიპის გჭირდებათ  - წონის რეგულირებით თუ რეგულირების გარეშე?  ყველაფერი ეს უკვე დამოკიდებულია თქვენს საჭიროებებზე.

ჰანტელების ტიპები

ყველა ჰანტელი იყოფა 2 ტიპად:

  1. დასაშლელი;
  2. დაუშლელი.

ყველაფერი დანარჩენი: წონა, ზედაპირის მასალა თუ აღჭურვილობა დამატებითი ნიუანსებია. კითხვაზე პასუხი: თუ რა ტიპის ჰანტელები უნდა შეარჩიოთ თქვენთვის, დამოკიდებულია ვარჯიშის მიზნებზე.

თუ გსურთ გაზარდოთ სიძლიერის მაჩვენებელი, შეარჩიეთ დასაშლელი სავარჯიშო ჰანტელები , რადგან მათი დამსახურებით აქტიური ვარჯიში გულისხმობს დატვირთვის ზრდას.

სავარჯიშო აქსესუარები

დასაშლელი ჰანტელები შესაფერისია დამწყებთათვის. დაიმახსოვრეთ: ასეთ დროს ყველაზე გავრცელებული შეცდომაა ფიქსირებული წონის მქონე ჰანტლების ყიდვა, რომელიც ვარჯიშის საწყის ეტაპზე არ გჭირდებათ. გახსოვდეთ, რომ კუნთების ჰიპერტროფია მოითხოვს ვარჯიშის მოცულობის თანდათან და არა ერთიან ზრდას.

დასაშლელი ჰანტელები ასევე შესაფერისია იმ დროს, თუ გსურთ შეინარჩინოთ თქვენი სხეულის ფორმა და  მთელი ცხიმი კუნთებად აქციოთ. კარდიო დატვირთვით აღჭურვილობის წონა ვარჯიშიდან ვარჯიშამდე ოდნავ იცვლება.

რჩევა: საშინაო ვარჯიშებისთვის შესაფერისია დასაკეცი ჰანტელები, რადგან კლასიკური ნაკრების  6-7 ვარჯიში ამუშავებს კუნთების ყველა მთავარ ჯგუფს და დიდ დროსაც არ გართმევთ.

 სავარჯიშო ჰანტელები

რა უნდა იცოდეთ ჰანტელების არჩევისას?

ჰანტელები შესანიშნავი აღჭურვილობაა, რომელიც აქტიურად გამოიყენება ვარჯიშის დროს: ისინი შესანიშნავად ავითარებენ კუნთებს, აძლიერებენ კუნთოვან ქსოვილებს და ხელს უწყობენ ორგანიზმის მუდმივად ტონუსში ყოფნას. არჩევისას უნდა გესმოდეთ, თუ რა მიზნების მიღწევა გსურთ კონკრეტულად ამ სავარჯიშო ინვენტარით.

ფიქსირებული, იგივე დაუშლელი განტლების ყიდვა მოსახერხებელია კარდიო ვარჯიშისთვის, ხოლო დასაშლელი - კუნთების გასაძლიერებლად, რადგან თქვენ შეგიძლიათ შეცვალოთ  მათი წონა და ჩამოკიდოთ საჭირო რაოდენობის რგოლები.

სხვათა შორის, ამ რგოლებსაც უნდა მიაქციოთ ყურადღება, რადგან თითოეულ მათგანს აქვს დადებითი და უარყოფითი მხარეები. ჰანტელების არჩევისას, ასევე განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ყურადღება გაამახვილოთ წონაზე.

რჩევა: მაღაზიაში სანამ ჰანტელების შერჩევით იქნებით დაკავებული, შეეცადეთ აიღოთ ისინი ხელში და შეასრულოთ რამდენიმე ვარჯიში. თუ თქვენი ვარჯიშის მიზანია სიძლიერის მაჩვენებლის გაზრდა, თქვენ უნდა აწიოთ ისინი მინიმუმ 6-8-ჯერ და დააკვირდეთ რამდენად კომფორტულია თქვენთვის. თუ 1-2-ჯერ ვერ აწევთ განტელებს, ე.ი. წონა არ არის თქვენთვის განკუთვნილი და სასურველია შეარჩიოთ 20%-ით მსუბუქი მოწყობილობა.