რა არის მანქანის აუდიო სისტემა?

ავტომობილის აუდიო სისტემა, ეს არის მანქანის დინამიკები საუკეთესო მწარმოებლებისგან, ხმის გამაძლიერებლები, საბუფერები, მანქანის მაგნიტაფონები ასევე წამყვანი ბრენდები.

The Head Unit

მაღალი კლასის აუდიო სისტემა იყენებს ცალკეულ ელექტრონულ კომპონენტებს - რადიო ტიუნერს, CD პლეერს, წინასწარ გამაძლიერებელს, გამაძლიერებელს - რომლებიც დაკავშირებულია სხვადასხვა კაბელებით.  იმის გამო, რომ მანქანაში სივრცე მცირეა, ავტომწარმოებლებს უწევთ რაც შეიძლება მეტი ამ კომპონენტის განთავსება ერთ მოწყობილობაში: სათავე ერთეულში. ამის გამო, სათავე განყოფილება ასრულებს მრავალ ფუნქციას, მაგრამ მისი ორი ძირითადი ფუნქციაა სისტემის მთლიანი მოცულობის და სხვადასხვა აუდიო წყაროების კონტროლი მანქანაში.

სათავე დანაყოფები ასევე შეიძლება გამოყენებულ იქნას მედია ფლეერების გასაკონტროლებლად, როგორიცაა iPod ან ნავიგაციისთვის USB ფლეშ დრაივში, რომელიც დაკავშირებულია სტერეო სისტემასთან. Bluetooth აუდიოს მქონე სათავე დანაყოფებს ასევე შეუძლიათ მუსიკის დაკვრა, რომელიც უსადენოდ გადაიცემა თავსებადი მობილური ტელეფონიდან.

სისტემის ხმის კონტროლის გარდა, სათავე ერთეულებში, როგორც წესი, შედის ძირითადი ტონის კონტროლი, როგორიცაა ბასი და ტრიპლეტი, რათა ხმა მოერგოს მსმენელის გემოვნებას. ბევრი აუდიო სისტემა ასევე მოიცავს სიგნალის დამუშავებას, რომელიც ავტომატურად არეგულირებს ხმას, მოძრავი ავტომობილის გარემოს ხმაურის მიხედვით. ზოგიერთ მაღალი დონის OEM აუდიო სისტემას ასევე აქვს ცალკე საბვუფერი და საბვუფი.

რა არის მანქანის აუდიო სისტემა? 

გამაძლიერებელი

მანქანის სტერეო სისტემას უნდა ჰქონდეს გამაძლიერებელი აუდიო სიგნალის სიმძლავრის გასაზრდელად, რათა ის საკმარისად ძლიერი იყოს დინამიკების გადასაადგილებლად და ხმის შესაქმნელად. გაძლიერება არის ორეტაპიანი პროცესი, რომელსაც ამუშავებს პრეგამაძლიერებელი და დენის გამაძლიერებელი.

წინასწარი გამაძლიერებელი ჩვეულებრივ განთავსებულია სათავე ერთეულში და იღებს მონაცემებს რადიოს, CD პლეერიდან ან სხვა აუდიო წყაროდან და ამზადებს მას დენის გამაძლიერებლისთვის. ეს პროცესი მოიცავს აუდიო სიგნალის ოდნავ გაძლიერებას, რაც მას თავსებადია დენის გამაძლიერებლის შეყვანასთან და უზრუნველყოფს მის მდგრადობას ხმაურის მიმართ, რომელიც შეიძლება გამოასხივოს ავტომობილის სხვა ელექტრონიკისგან. შემდეგ დენის გამაძლიერებელი იღებს პრეგამაძლიერებლის დაბალი დონის სიგნალს და მნიშვნელოვნად აძლიერებს მას, რათა შეძლოს დინამიკების გადაადგილება და ხმის შექმნა.

ბევრ სათავე ერთეულს აქვს პატარა, ჩაშენებული დაბალი სიმძლავრის გამაძლიერებელი, რომელსაც შეუძლია პატარა დინამიკების „მართვა“. ეს საშუალებას აძლევს აუდიო სისტემას შემცირდეს მხოლოდ სათავე ერთეულამდე და რამდენიმე დინამიკამდე. მაგრამ უკეთესი ხმა მოითხოვს მეტ ძალას. ასე რომ, უფრო მაღალი დონის სისტემებს აქვთ ცალკეული დენის გამაძლიერებლები, რომლებიც დამონტაჟებულია სათავე დანადგარისგან მოშორებით მათი ზომისა და მათ მიერ წარმოქმნილი სითბოს გამო.

რა არის მანქანის აუდიო სისტემა? 

სპიკერები

დინამიკები იღებენ გაძლიერებულ ელექტრულ სიგნალს და გარდაქმნიან მას მექანიკურ ენერგიად, რომელიც მოძრაობს დინამიკის კონუსს წინ და უკან ხმის შესაქმნელად. ხმა არსებითად არის ვიბრაციები ჰაერში, რომელსაც ჩვენ გვესმის და დინამიკის კონუსი ქმნის ამ ვიბრაციას. ადამიანის ყური ესმის ამ ვიბრაციას სიხშირის დიაპაზონში დაახლოებით 20 ჰერციდან (ძალიან დაბალი ბასი) 20000 ჰც-მდე (ძალიან მაღალი ნოტები).

ყველაზე ძირითადი საავტომობილო დინამიკები შექმნილია ისე, რომ იყოს "სრული დიაპაზონი", რათა დაფაროს მთელი სიხშირის დიაპაზონი. ხმის უფრო ზუსტი რეპროდუქციის მიღება შეგიძლიათ დინამიკების ასორტიმენტის გამოყენებით, რომელიც განკუთვნილია ხმის უფრო მცირე დიაპაზონის რეპროდუცირებისთვის.