საბურავები - მისი შემადგენლობა და ისტორია

საბურავი არის მანქანისა და გზის ზედაპირს შორის შეხების წერტილი. ის ფუნქციონირებს წევის უზრუნველსაყოფად აჩქარებისა და დამუხრუჭებისთვის და ზღუდავს გზის ვიბრაციის გადაცემას მანქანის სხეულზე. საბურავებში შიდა მილები სტანდარტული იყო 1950-იან წლებამდე, როდესაც შეიქმნა ლუქები საბურავსა და ბორბალს შორის, რამაც გამოიწვია უტუბლო საბურავები, რომლებიც ახლა გამოიყენება თითქმის უნივერსალურად.

საბურავების სარბენი დიზაინი მორგებულია იმ ზედაპირის მახასიათებლებზე, რომელზედაც ავტომობილი უნდა იმუშაოს. ღრმა დიზაინი უზრუნველყოფს დაჭერის მოქმედებას ფხვიერ ნიადაგსა და თოვლში, ხოლო გლუვი ზედაპირები უზრუნველყოფს მაქსიმალურ კონტაქტს ისეთი შემთხვევებისთვის, როგორიცაა რბოლა. 

საბურავების გარსაცავი

საბურავის ტიპიური გარსაცმები დამზადებულია რეზინის ნაერთების სხვადასხვა პროპორციების ფენებისგან, რომლებიც გამაგრებულია სინთეზური და ნახშირბადის ბოჭკოებით ან ფოლადის მავთულით. არმატურის შემადგენლობა და მისი დაყენების კუთხე სარბენის ღერძზე გავლენას ახდენს საბურავის უნარზე რეაგირება მოახდინოს მოხვევის დროს წარმოქმნილ გვერდით ძალებზე. ისინი ასევე გავლენას ახდენენ ვიბრაციის გადაცემის მახასიათებლებზე.

1990 წლისთვის გამოყენებული იყო გრძივი და რადიალური ფენების კონსტრუქციები, ორი, ოთხი ან მეტი ფენით, რაც დამოკიდებულია დიზაინის დატვირთვის მოცულობაზე. დამატებითი ფაქტორი, რომელიც დაკავშირებულია კონკრეტული კონსტრუქციის ტვირთამწეობასთან, არის წნევა, რომელზედაც საბურავი არის გაბერილი. ახალ დიზაინს ასევე აქვს სიმაღლისა და სიგანის უფრო დაბალი შეფარდება, რათა გაზარდოს გზასთან კონტაქტის არეალი საბურავის და, შესაბამისად, მანქანის დაბალი სიმაღლის შესანარჩუნებლად.

საბურავის ისტორია

პირველი პრაქტიკული პნევმატური საბურავი დამზადდა 1888 წელს, ბელფასტში, შოტლანდიაში დაბადებული ჯონ ბოიდ დანლოპის მიერ, ირლანდიის ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული ვეტერინარული პრაქტიკის მფლობელის მიერ. ეს იყო მისი 10 წლის ვაჟის, ჯონის თავის ტკივილის თავიდან აცილების მცდელობა. მისმა ექიმმა, ჯონმა, მოგვიანებით სერ ჯონ ფაგანმა, დანიშნა ველოსიპედი, როგორც ვარჯიში ბიჭისთვის. 

მოგვიანებით ჯონ ბოიდ დანლოპმა და ჰარვი დუ კროსმა ერთად გადაჭრეს მნიშვნელოვანი სირთულეები. მათ დაასაქმეს გამომგონებელი ჩარლზ კინგსტონ უელჩი და ასევე შეიძინეს სხვა უფლებები და პატენტები, რაც მათ საშუალებას აძლევდა გარკვეულწილად დაეცვათ თავიანთი პნევმატური საბურავების ბიზნესის პოზიციები. პნევმატური საბურავი გახდება Dunlop Rubber და Dunlop საბურავები. ამ ტექნოლოგიის განვითარება ეყრდნობოდა უამრავ საინჟინრო მიღწევებს, მათ შორის ბუნებრივი რეზინის ვულკანიზაციას გოგირდის გამოყენებით.

სინთეტიკური რეზინები გამოიგონეს ბაიერის ლაბორატორიებში 1920-იან წლებში. 

1946 წელს Michelin-მა შეიმუშავა რადიალური საბურავების კონსტრუქციის მეთოდი. მიშლენმა 1934 წელს იყიდა გაკოტრებული საავტომობილო კომპანია Citroën, ასე რომ, მან შეძლო ამ ახალი ტექნოლოგიის დაუყოვნებლივ მორგება. მართვაში და საწვავის ეკონომიაში მისი უპირატესობის გამო, ამ ტექნოლოგიის გამოყენება სწრაფად გავრცელდა მთელ ევროპასა და აზიაში. შეერთებულ შტატებში, მოძველებული მიკერძოებული საბურავის კონსტრუქცია გაგრძელდა მანამ, სანამ Ford Motor Company-მა არ მიიღო რადიალური საბურავები 1970-იანი წლების დასაწყისში. 

პოპულარული მოდელები